-->

Mee Sotong Pulau Pinang

Assalamualaikum & Hi pembaca semua.

Kali ni Rin nak kongsikan tentang Makanan yang sedap sangat-sangat kat Penang ni. 

Pulau Pinang pulau mutiara, 
Mehla kita try rasa!

Eewahh.. Okey, ini adalah mee sotong.  Mee Sotong berasal dari mee mamak. Sebab apa? sebab orang yang masak sini kat penang ni memang suka sangat dengan mee.  Jadi, ditambah sotong dan diadaptasikan , maka jadilah Mee Sotong.  Sedapnyaa. Alright.  Korang yang datang penang tu datangla kat Padang Kota, kat sini ada gerai ni dibuka Petang-petang, 2 petang ke atas pun ada dah. Rugi kalau datang penang tak mai sini. Oh ya, jangan lupa order sekali dengan Coconut Shake. Kat sini juga dijual.. Harga mee dengan coconut shake sangat-sangat berpatutan.  Ringgit-ringgit je.
Sangat best dan sedap. keduanya boleh didapati di Padang kota.


No automatic alt text available.Hasil carian imej untuk coconut shake penang


Untuk pengetahuan ampaa jugak, mee sotong ni ada dua jenis. Satu mee rebus, satu lagi mee sotong goreng. Okey ,tercakap penang pulak. Almaklomlah Rin ni asal orang penang :D

So ni dia gambaq mee sotong yang rebus punya. Ada kuah. Macam mee kuah dah. Tapi sedap giler arhh kuah dia dengan sotong dia.



Hasil carian imej untuk mee sotong penang
Hasil carian imej untuk mee sotong penangHasil carian imej untuk mee sotong penang


Ini pula adalah gerai mee sotong ni ! Memang bestlah bang ang.. ampa kena mai try. Kedai-kedai macam ni lah sedap ! Sedap gila ni. Aku bagi Grade A++++++.


Hasil carian imej untuk mee sotong penang
Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...